... Josef Bubeník tvoří díla v intencích magického a fantaskního realismu. Zdroje inspirace lze hledat a nalézat i u předchůdců - manýristů (Mompera), Böcklina, Ensona, Kubína, Dalího či Vídeňské školy fantaskního realismu (Hausnera, Fuchse, Lehmdena).
Nezapomeňme ani na dobrou tradici klasiků českého surrealismu a imaginativního umění - Štyrského, Toyen, Muziku, ba i Wachsmanna. Posledně jmenovaného nalezneme snad nejzřetelněji v apokalyptických věštbách plameny sežehlých přírodních scenérií. Bubeník má v oblibě instantní, v kompaktnosti nejistou, próteovskou proměnlivost tvarů anorganického i organického jevového jsoucna. Určitou vícevýznamovost a labyrintické matení divákova oka, občas připomínající virtuální logo složitých počítačových her. ...
(doc. PhDr. Jiří Havlíček — fragment slova k vernisáži)
Mušle ve vrstvě tvarů spirálovitých, 1995 |
Živočich, 1996 |
Průhled třetí, možná čtvrtou vrstvou, 1996 |
Vrstva s objektem emergence, 1996 |
Organická architektura, 1995 |
Houbovité výrůstky ve vrstvě kulovitých tvarů - řez objektem, 1995 |
Vyschlá koryta - řez vrstvou, 2000 |
Vrstva organických zbytků, 2000 |
Krajina mytologických zbytků, 2000 |
Madona neudorfská, |
Zběsilost — Berserk (-279), 2003 |
Puklina ve skále, 2002 |
Erichtonios, 2003 |
Tímarchos v Trofoniově jeskyni, 2004 |
Prvobytné plození, 2002 |
|
Návštěva sfinakotéky, 1998 |